Cum se vinde un apartament sau cum să nu-ţi fie ruşine că lucrezi într-o agenţie imobiliară

Urmăresc, printre alte site-uri, şi home and interiors. Acum vreo lună autorul posta o fotografie a unei bucătării ce aparţine unui apartament de prin Suedia (Goteborg, dacă nu mă înşel) şi un link către anunţul agenţiei imobiliare ce îl avea spre vânzare. Din păcate nu am mai apucat să văd apartamentul, pentru că linkul către anunţ nu mai funcţiona (se vânduse între timp). Agenţia se numeşte Stadshem.

Să vedem totuşi alt anunţ, pentru un apartament de 2 camere. Site-ul nu are şi o versiune într-o limbă de circulaţie internaţională, dar pentru pagina tradusă în engleză de către Google Translate (în româneşte traducerea sună ca naiba) click aici. Bine, dacă insistaţi, să fie şi în româneşte. Dacă vreţi să vedeţi alte anunţuri, le puteţi găsi aici (fiecare anunţ conţine o galerie de fotografii ce poate fi vizualizată dând click pe poza din capul paginii).

Totuşi, pentru că există riscul ca apartamentul să se vândă între timp şi linkul să nu mai fie valabil, puteţi vedea mai jos fotografiile ce însoţesc anunţul postat de către agenţie (click pe poze pentru mărire). Pentru a vă face o idee despre informaţiile ce însoţesc fiecare reclama în parte intraţi pe orice anunţ disponibil (dacă cel de faţă a expirat). Doar aşa, ca să vă faceţi o idee.

Pe lângă fotografiile mai mult decât sugestive, fiecare anunţ conţine informaţii detaliate despre apartament, dotările fiecărei camere, cheltuieli cu energia, clădire, parcări, asigurări, adresa completă. După calitatea fotografiilor şi curăţenia ce se observă este evident că agenţii au văzut apartamentul şi l-au aranjat astfel încât să arate „lună”.

Aţi văzut vreun anunţ pe site-ul propriu al unei agenţii imobiliare din România care să semene câtuşi de puţin cu cele de aici ? Ştiu, la noi nu se poate, agenţii au fost bolnavi când erau mici, nu e timp de făcut atât de multe poze, de curăţenie şi aşa mai departe. Şi totuşi…

6 răspunsuri la „Cum se vinde un apartament sau cum să nu-ţi fie ruşine că lucrezi într-o agenţie imobiliară

  1. adresa completa (chiar bolduit) arata contractul de prestari de servicii facut doar cu vanzatorul. deci arata un mod de lucru. intr-o regiune (suedia de ex) unde oamenii nu traiesc de azi pe maine, nu e obligatoriu sa divizi comisionul (intre cumparator si vanzator). iarasi, in suedia, exista cultura platirii taxelor la stat si a serviciilor (de ex daca agentia iti face un serviciu prezentandu-ti oferta respectiva, e normal sa platesti serviciul ala, cam ca la frizer, medic, etc). de aia transparenta nu reprezinta un risc (pentru prestatorul de servicii, aka agentia).
    iar ceea ce este prezentat in poze reprezinta civilizatia, un apartament curat, ordonat, o zona aparent linistita, cu alte cuvinte „normalul” dintr-o zona civilizata (europa de vest, europa de nord) care „normal” reprezinta „luxul” intr-o alta zona (RO).

    • Nu stiu cum o fi cu comisionul, ma gandeam chiar sa le scriu si sa ii intreb, dar e posibil si asta. Ei apeleaza la o agentie pentru ca ii scuteste de alte batai de cap cu actele si toata treaba aferenta. La noi e taman pe dos: daca dai peste o agentie, mai mult te incurca (daca esti vanzator, nu vei afla de toate ofertele facute, daca esti cumparator, nu ti se va cauta ce doresti, ci ti se va prezenta doar ce are deja agentia in portofoliu. De colaborari intre agentii, impartit comisionul doar pentru a oferi omului ce isi doreste nu poate fi vorba la noi).

  2. In principiu de acord, dar sunt 7000 de lucruri de discutat aici. O spun prin prisma celui care a incercat sa fie agent imobiliar, dar s-a lasat repede!
    – In primul rand trebuie sa vrea vanzatorul sa se expuna, sa arate lumii ce are prin casa, chestii… si mai ales adresa, ca sa se trezeasca la usa cu fel de fel de samsari.
    – Am vazut, totusi, astfel de prezentari pe site-uri. Agentia la care am incercat chiar oferea aparate foto digitale pentru asemenea ispravi.
    – Unele agentii impun asta agentilor lor, altele ii lasa sa se „descurce„, chestie care se poate traduce printr-o mica shpaga a agentului.
    – etc.

    • E adevarat, daca vinzi casa in care locuiesti, probabil ca e un pic ciudat sa vina agentul si sa faca poze. Totusi, daca vine, nu strica sa faci un pic de ordine (am vazut anunturi in care erau prezentate apartamente intr-o dezordine de nedescris, era clar ca proprietarii locuiau inca acolo. SI aici vina e doar a proprietarului, agentul lucreaza cu materialul clientului). Cand apartametul nu e locuit, treaba e probabil mult mai simpla.

      Am vazut si eu incercari de fotografii de genul acesta, dar de cele mai multe ori raman la stadiul de incercari. Insa atatea informatii (si sa fie corecte, nu suprafata construita in loc de suprafata utila) nu am vazut niciodata. Nu zic ca nu ar fi, de aici si intrebarea mea, daca cineva a vazut genul asta de profesionalism, vreau si eu un link, si imi fac mea culpa.

      Sunt curios: cum de te-ai lasat de imobiliare ?

  3. Eu ce-am văzut prin România sunt doar… mai bine nu zic să nu mă certe cineva. Nu există cultura vânzării propriului produs – nici din partea agenţiei care intermediază vânzarea nici din partea proprietarului. Dacă agenţia acceptă să treacă drept „îmbunătăţiri” – linie telefonică, televiziune prin cablu, internet şi alte bălării iar proprietarul merge pe filosofia – eu l-am pus la vânzare, dacă e să îl vând atunci e bine.
    Nu informaţii utile – gen clasa de eficientă energetică, costurile întreţinerii apartamentului, energia necesară anuală pentru a încălzi un metru pătrat şi altele. Nu mă interesează pe mine că are gresie şi faianţă. În minutul doi când am intrat în casă sau după ce am semnat actele ţi-am spart şi gresia şi faianţa. Deci nu sunt de acord să mă faci să plătesc în plus pentru ceva ce nu am pus eu, poate nu e pe gustul meu şi nici nu ştiu cum a fost realizat acel lucru.
    Dar…România!

Lasă un răspuns

