Cancan

Uneori sunt dezamăgit să văd că tabloide precum Click, Libertatea sau CanCan mai au încă cititori. Alteori mi-ar plăcea să văd navetiştii de pe tren răsfoind Dilema Veche, aşa cum o citea doamna ce mă făcuse şi pe mine curios cu ceva ani în urmă. Dar să fim serioşi, totuşi. Cam ăştia suntem, dacă e să facem o medie. Becali face audienţă, Pleşu e plictisitor. Asta ne spun audienţele.

Altădată am fost destul de mirat să observ că până şi printre colegii de serviciu sunt destui care îşi pierd vremea pe site-urile publicaţiilor de acest gen. Oameni pe care îi credeam serioşi. Dar acum, când până şi televiziunile s-au obişnuit să difuzeze (mai ales) emisiuni cu iz de mahala, începi să te gândeşti că asta o fi de fapt normalitatea şi că tu eşti problema, cel ce strâmbă din nas la ştiri de tipul „Sânziana încă suferă după fostul iubit”, „Ce tatuaj are Connect-R pe umăr ?”, „Maria Ciobanu şi-a făcut lifting”, „Îl pune la post Bianca pe Cristea?” sau „Ultimele fotografii cu Iurie Darie”.

Nu ştiu ce-mi veni să amintesc de TV. Nu mă uit decât forţat de împrejurări, iar ultima oară când mi-am zis „nu trebuie să ratez emisiunea asta” şi l-am deschis cu mâna mea era acum vreun an jumate, când eram curios să-l văd vorbind pe omul ăsta. Evident, mi-a părut rău şi am închis televizorul destul de repede: Mândruţă nu ştia când să tacă, nu reuşea să poarte un dialog normal cu invitatul şi vorbea pe lângă subiect. Nu spun că nu mai există emisiuni bune: însă nu mai au loc de altele şi sunt difuzate la ore târzii.

Dar nu sunt nici eu un sfânt. Am şi eu plăcerile mele ascunse. Am şi eu Click-ul, CanCan-ul şi Libertatea mea. Sunt blogurile unui dezvoltator imobiliar, al unui agent imobiliar şi al unui aşa zis investitor imobiliar. Unul scrie bine (chiar şi când mănâncă ciuperci despre cât de bine se vând în 2012 apartamentele noi – pardon, apartamentele lui noi), unul pare să se căiască pentru păcatele breslei agenţilor (prea târziu, musiu, croieşte-ţi altă soartă), altul le cântă în strună amândurora şi ne învaţă cum să investim în imobiliare (nu de alta, dar altfel îi scade valoarea „investiţiei” făcute probabil în plin boom imobiliar). Iar titlurile care mă fac să revin sunt din categoria „Prima Casă va continua iar apartamentele noi se vând în draci”, „Cum să investeşti în imobiliare pe timp de criză” „Senzaţional ! Preţurile cresc din nou !” sau „Cum sunt fentaţi agenţii profesionişti de clienţii amatori”.

Sunt zile însă când ce trei mă plictisesc. Acele zile când ei scriu ca nişte oameni normali. Dar la bâlci nu te duci să vezi oameni obişnuiţi. Vrei să vezi femeia cu barbă, înghițitorul de săbii, dresorul de purici. Vrei să-l vezi pe cel ce-şi bate cuie în cap sau pe cel ce-şi pune capul între fălcile leului şi scapă cu viaţă. Vrei să vezi ciudaţi făcând şi spunând lucruri ciudate. Aşa cum la bâlci ai pleca nemulţumit dacă ai vedea oameni normali, dacă cei trei ar începe să scrie lucruri cu care aş fi de acord, probabil că nu i-aş mai vizita prea curând.

Mi-am jurat de nu ştiu câte ori că nu le mai vizitez blogurile. Dar e greu să le rezişti. Câţi dintre noi schimbă canalul când aud replica „Vă avertizăm ! Urmează imagini şocante !”. Realizatorii programelor TV o ştiu foarte bine: avertismentul nu face decât să atragă şi mai mulţi spectatori. Parcă mai ieri execuţiile publice erau singurele distracţii la care se strângea tot oraşul. Şi obiceiurile nu se schimbă chiar aşa uşor. Prostia şi sângele au încă audienţă.

Mi-am jurat că nu mai comentez pe blogurile lor. Dar nu mă pot abţine să nu le zgândăresc din când în când argumentele găunoase. Şi pentru că am observat că obiceiul lor şi al aplaudacilor de serviciu e să atace persoanele mai mult decât argumentele, am început să comentez sub acoperire (alte IP-uri, alte nick-uri). Apă la moară, adică. Multe întrebări, deşi sunt de bun simţ, rămân fără răspuns din partea lor. Dar oamenii nu se descurajează şi continuă. Precum cei ce rămân ultimii pe punte şi refuză să accepte că apa urcă destul de repede în cala vasului şi că nu ar strica totuşi să înveţe să înoate.

2 răspunsuri la „Cancan

Lasă un răspuns

