Dialoguri în zona crepusculară (II)

coleg de camera– Bună ziua, în legătură cu anunţul din ziar. Mai e valabil ?

– Da, încă mai caut chirie.

– Păi am eu un apartament pentru închiriat. Sunteţi cumva agenţie ?

– A, nu, doar scrie şi în anunţ că sunt particular. Se poate vedea astăzi ?

– Desigur. Peste o oră e bine ?

– Da, ne vedem.

~~~~ peste 1 oră ~~~~

– Bună ziua. Cred că pe noi ne aşteptaţi, nu ?

– Da, cu apartamentul. Mergem ? Dar eu vreau sa fim cinstiţi de la început: nu reprezint o agenţie imobiliară, dar am un PFA.

– Bănuiesc că doriţi totuşi comision, deşi spuneţi că nu sunteţi agent. Eu am specificat foarte clar în anunţ: fără agenţii imobiliare !

– Da, există comisionul. Am sunat pentru că de obicei agenţiile care caută chirii specifică treaba asta tocmai ca să nu sune celelalte agenţii 1. Deci mai doriţi să îl vedeţi ?

***

– Bună ziua, vă sun în legătură cu anunţul de la mica publicitate. Dacă vă interesează, v-aş putea oferi un apartament la casă.

– Din păcate noi căutăm la bloc. La casă costă cam mult încălzirea iarna. Oricum, vă mulţumesc pentru telefon !

– Cum vreţi. Dar dacă vă mai gândiţi, eu vă pot da numărul de telefon al fratelui meu, ca să aflaţi mai multe detalii: el e cel care închiriază.

– Nu, mulţumesc 2.

***

– Eh, cum să o duc, doamnă. Rău. Mă termină boala asta. Uneori mă gândesc că mai degrabă aş încheia socotelile cu viaţa, decât să mă chinui aşa 3. Singura motivaţie e că îl mai ajut din pensia mea pe băiatul cel mare: şi-a cumpărat un apartament acum un an şi îi plătesc o parte din rată, că el nu se descurcă prea bine. Am de unde, că pensia e frumuşică, doar am muncit o viaţă la stat. Şi-a luat apartament nou, dar a fost mai scump. Am zis că e mai bine aşa: cu blocurile astea vechi parcă ţi-e şi frică: mai vine un cutremur, nu ştii cum cad în capul tău.

––––––––––––––––

[1] Pe moment nu am observat aberaţia (oricum nu conta, nu aveam de gând să îi dau omului nici măcar un leu, nu în condiţiile date). Dar s-o luăm logic: existau 2 posibilităţi: fie reprezentam o agenţie imobiliară (de unde nevoia de a specifica „Fără agenţii”) fie eram o persoană fizică ce nu dorea să lucreze cu o agenţie imobiliară (de unde, din nou, nevoia de a specifica „Fără agenţii”). În ambele cazuri, un agent care citeşte anunţul meu nu are nici un motiv să sune la numărul afişat. Omul a făcut-o totuşi, cu gândul că poate pică fraierul.

[2] Nu-i fain ? Omul răspunde anunţului tău plătit şi doreşte să îţi transmită ţie numărul fratelui ce doreşte să închirieze, în loc să-i transmită numărul tău fratelui.

[3] Între timp bietul om a scăpat de suferinţă, însă fiul său mai are de plătit peste 25 de ani de rate.

3 răspunsuri la „Dialoguri în zona crepusculară (II)

  1. – 1. – Probabil trebuia spulberat cu cinism visul unei lumi intregi ; adica sa fie mentionat : nu ofer comision, anunt adresat numai proprietarilor.
    – 2. – Respectiva femeie a gasit o utilitate propriei vieti si odata cu asta si raspunsul la intrebarea : care este rostul meu pe acest pamant ?
    – 3. – Uite o idee nu pentru un articol ci pentru un intreg blog :
    Problema : avem cuvintele urmatoare : viata, boala, rata, moarte. In functie de propriile criterii, puneti-le intr-o ordine descrescatoare astfel incat sa raspunda la intrebarea : ce va ingrozeste mai mult ? Mentionati criteriile si semnificatia personala a fiecarui cuvant.

    • 1) Am incercat de-a lungul timpuli diverse variante, dar cea folosita atunci probabil ca nu era destul de explicita pentru euglena verde imobiliara. Interesant e ca desi tot timpul specific faptul ca sunt persoana fizica, nu agent, toti cei care suna intreaba „sunteti agentie ?”. Se pare ca e truc folosit intens de domnii agenti pentru a atrage proprietarii.

Lasă un răspuns

