Nu pleca, nu veni !

Am povestit cu alte ocazii cum anunțurile de căutare chirie lipite pe la scările blocurilor sunt dezlipite de multe ori de locatari (poate şi de agenţi, iar cei ce fac reclamă la orice altceva lipesc uneori hârtia lor peste anunţul tău, deşi spaţiu e destul lângă). Am văzut la un moment dat anunţuri similare lipite şi la intrarea scării mele, dar au avut cam aceeaşi soartă. Se ştie doar că cei ce stau în chirie nu-s oameni de nădejde, nu-ți împrumută ţigări dacă rămâi fără, iar unii chiar scriu pe bloguri tot felul de măscări. Deci nu pot condamna. Chiriaşii sunt naşpa şi nu-i vrem. Să facă rată dacă vor să-i considerăm oameni serioşi. Am zis.

Altceva însă nu pot pricepe: cineva a lipit la intrarea scării noastre un autocolant ce face reclamă unei firme de mutări. După 2 zile vecinii mei au şi început să-l dezlipească. Spun „au început” pentru că lipiciul a fost bun şi s-au plictisit să-l tot zgârie.

mutare cu masina

Deci nu vrei chiriaşi în blocul tău. Dar dacă acei chiriaşi ce locuiesc deja aici vor să plece ? Nici să plece nu au voie ? Sau trebuie să care în spate bagajul, drept pedeapsă că au îndrăznit să locuiască aici ? Sau cei ce au vândut şi se mută trebuie să-şi care mobila cu maşina personală, piesă cu piesă, scaun cu scaun ?

Completare: când am spus că de multe ori anunţurile postate la intrarea în bloc sunt dezlipite m-am referit şi la scările care au un panou special creat pentru aşa ceva. Şi nu, nu numai anunţurile imobiliare sunt date jos, ci toate, fără discriminare. Pot înţelege pe cei ce dezlipesc anunţurile lipite pe geamuri, pereţi sau în lift, dar nu pricep de ce aplică aceleaşi măsuri şi în cazul afişierelor.

14 răspunsuri la „Nu pleca, nu veni !

  1. Pe multe geamuri de la scari exista un singur afis: Afisajul interzis! Se merge pe principiul ca mica publicitate nu se face cu afise lipite pe geamurile scarilor sau la aviziere, ci se face exclusiv in locuri special amenajate. Personal nici mie nu-mi plac afisele de la scari, daca ai o firma si vrei sa fii profi, pui flyere in posta oamenilor, nu faci afise sa strici fengshuiu’.

    • De cele mai multe ori am lipit anuntul meu pe afisierele special create la intrarea in scari, si tot sunt dezlipite mai devreme sau mai tarziu. cat despre scarile care nu au asemenea afisier dar sunt deranjate de anunturi, cred ca locatarii ar putea sa cumpere o bucata de placaj si sa o bata cu 2 cuie in perete, nu e atat de greu.

      • @Florin

        Stau cu chirie de 3 ani (in Bucuresti) si in ultimul timp vreau sa ma mut pentru ca vecinii de la un etaj mai jos sunt foarte galagiosi.

        Am avut cateva tentative sa ma bag la PC, pentru ca sunt degustat de faptul lipsa de confort (fara AC, fara izolare termica, gazele la comun ca platesc ce consuma babele, mobila mai veche decat a lu’ mamaia de mi-e rusine sa aduc un musafir, toaleta defecta, etc), dar m-a oprit zgarcenia de a plati dobanda inca o data suma creditata, mai ales ca nu am avut niciodata un credit. Bine, mi-a fost si frica sa ma bag la credit, desi nu cred ca as avea vrodata probleme cu banii. Oricum, acum stiu ca nu merita sa dau banii pe un apartament, o sa-mi construiesc o casa pana la urma, cand voi strange suficienti bani.

        Te-am auzit spunand ca si tu stai cu chirie si ca ai tot cautat mereu un loc mai bun. Spune-mi si mie te rog, cam ce metode(pentru cautare chirie) ai folosit si care au dat cele mai mari rezultate(daca ai gasit anunturi online, pe ce site-uri erau, sau ce ziare/publicatii, sau daca ai lipit afise pe blocuri, etc).

        Multumesc anticipat!

        • @Florin

          Mersi,

          Referitor la articolul curent, cred ca cei care deslipesc anunturile sunt in primul rand cei care stau cu chirie in blocul respectiv si nu vor sa aibe competitivitate, apoi sunt proprietarii(mai ales cei batrani) din bloc carora le este teama de vecini noi, care pot fi galagiosi sau periculosi(pe principiul: e mai bun raul pe care il stim), si abia apoi agentii imobiliari care lipesc anunturile lor peste cele existente(acestia sunt pe ultimul loc pentru ca ajung mai rar la geam cu afise).

        • A, nu, cei ce lipeau anuntul lor peste altele deja existente erau cei ce faceau reclama la cu totul altceva (si aveau loc liber pe panou).
          Si inca ceva: de foarte multe ori anunturile sunt dezlipite (toate, indiferent de natura lor) chiar de pe panoul creat special pentru asa ceva.

        • @Florin

          Prima incercare: Am gasit un anunt(cu mentiunea fara intermediari) pe Mercador, unde proprietar era o baba irascibilia, cu aere de mare cucoana.

          Am sunat-o duminica si am stabilit sa merg la vizionare luni. Luni mi-am adus aminte ca am uitat sa o intreb la ce etaj e, si nici in anunt nu era specificat. O sun cu o ora inainte de ora de vizionare si o intreb la ce etaj e, la care ea incepe direct sa tipe la mine:

          Baba:-Dar ce ba baiatului, tu nu ai cuvant deloc ? Dar tu nu te-ai uitat in anunt ?
          Eu:-Ba da, m-am uitat si nu si nu scria nimic de etaj.
          Baba:-Pai nu stii sa te uiti ba baiatule, sa inveti sa citesti ca scrie!
          Eu:Dar e atat de greu sa mi spui la ce etaj este? Asta e, eu nu am gasit pe nicaieri in anunt etajul, deci ce etaj este ?
          Baba:-Etajul 6!!!!
          Eu:-Din cate?
          Baba:-Din 9!!
          Eu:-Bine, deci nu ma mai intereseaza.
          Baba: Buna ziua!

          Etajul era acceptabil, dar atitudinea babei m-a facut sa renunt. Discutia a fost putin mai lunga, cu baba lalaind intr-una ca nu stiu sa citesc. Cand am inceput sa ii citesc de pe anunt, zicea ca nu aude nimic ca nu are semnal.

          In concluzie, m-am lecuit de babe :)). Vroiam sa o injur de toata generatia ei de analfabete cu 4 clase, cate se faceau pe timpul comunismului, dar m-am abtinut.

          Anuntul: http://mercador.ro/oferta/inchiriez-apartament-2-camere-zona-aviatiei-pret-avantajos-200euro-IDSTZ3.html#256c27313c

  2. Nu cred ca vecinii dezlipesc anunturile din motivele enumerate ci pentru ca nu le place sa se faca mizerie. Noi de exemplu am platit acum un an sa se reconditioneze usa de la intrarea blocului, sa se zugraveasca, etc si totul e curat. Uneori insa ne trezim cu afise din astea lipite cu tupeu pe usa platita cu bani grei. Parca nu e frumos, nu?
    Un panou special pentru anunturile altora nu o sa punem. Ce interes am avea? Iar la cat de pangarit e orasul cu tot felul de reclame si anunturi lipite pe te miri unde cred ca e dreptul nostru sa avem control macar asupra propriei case.

    • Nu stiu altii cum sunt, dar eu as avea retineri sa rup un anunt al cuiva care isi cauta locuinta. Poate sunt eu tampit, dar n-as face-o.
      Ce interes ati avea sa puneti un panou ? Pai nimeni nu cere (sper) chirie pe gratis, ofera niste bani in schimb (ok, se lipesc si alte anunturi, nu numai ale celor ce cauta chirie). Daca nici banii nu sunt o motivatie, nu stiu ce ar putea fi. Cat a costa usa si reparatiile ? Cat ar costa o bucata de PAL de 30×40 cm ? 15 lei ? repet, poate sunt eu tampit si nu inteleg.

      • Eu nu am mai auzit sa ia cineva chirie pe panoul de lemn de la scara blocului. Singurul oras unde am vazut ca se practica e Tg. Mures si oamenii de acolo le-au pus ca acei ofertanti anonimi sa nu mai lipeasca pe unde le vine.
        Usa si reparatiile au costat 3500 de lei, plus scandalul aferent oricarei cheltuieli la bloc.

        • Nu stiu daca ati inteles ce am vrut sa spun: fie ca va place sau nu, oamenii vor lipi in continoare reclame pe la scarile blocului (de la reparatii diverse pana la „caut chirie” sau „cumpar apartament”). Fie lasati oamenii sa lipeasca pe unde le trece lor prin cap, fie cheltuiti 15 lei (sau cat o fi costand) pentru un mic panou din PAL si va salvati investitia de 3500 lei. Nu-s eu in masura sa spun care decizie pare mai isteata, fiecare decide cum si cat poate.

          Am mai adaugat un amanunt, uitasem sa-l precizez: anunturile nu sunt dezlipite numai de pe geamurile intrarii in scari (lucru pe care nu-l pot condamna in totalitate), ci si de pe panourile special amenajate.

  3. Suntem invadati de spam, de reclama publica si extrem de agresiva. Ne-am creat metode de a evita reclamele, incercam sa scapam de ele, nu le dorim. Oamenii nu mai vor reclama, e prea multa. Afisele sunt demodate. Cauti chirie intr-o anumita zona, e bine sa pui fliere, biletele, in posta. E la fel de eficient ca si cu afisul si costa cam atat(20 de biletele dintr-o foaie de A4). Oricum mesajul tau este nerelevant pentru 99% din oameni. Doar 1 din 100(poate chiar 1 din 1000) sa fie interesat de mesajul tau. Dar si atunci, ai sanse mai mari cu anunt pe net sau prin ziare, pana la urma omul care are de inchiriat o locuinta cauta si el activ persoane, e in interesul lui. Cu afise la scara nu faci decat sa pari disperat in a gasi ceva, si pierzi chiar si acel 1 din 1000 sau ti se cer sume mai mari decat ti s-ar cere in mod normal. Tu te astepti sa gasesti printr-o persoana straina o chirie mai mica decat printr-un cunoscut? Chiria este mai mica pentru ca tu esti cine esti si prezinti niste garantii. Garantiile pe care le prezinti fac chiria sa fie mai mica, fara garantii si dobanda la banca e mai mare, riscul este mai mare. Garantiile pe care le prezinti: loc de munca stabil, varsta peste 25 de ani, prietena/sotie stabila toate aceste lucruri indica „seriozitate”. Dar doar pentru persoanele care te cunosc sau primesc o recomandare. De aceea sistemul de cunostinte va functiona cel mai bine si vei gasi cele mai bune oferte in modul acesta.

    • Exista multa reclama, dar parca as face un pic de distincție intre „montez faianta ieftin” si „cumpar apartament” sau „caut chirie”. In ceea ce priveste imobiliarele, avand in vedere metodele de pescuire ale agentilor, nu mi se pare atat de neobisnuit sa vezi genul asta de anunturi. poti pune si in cutia postala, dar tot aia e, si in plus dureaza mai mult.
      Da, anunturile de pe net pot fi mai eficiente, dar nu te baza prea mult pe efortul celor ce au ceva de inchiriat: foarte putini citesc rubrica „caut chirie”, o spun din experienta proprie.
      Intr-un final pot spune intr-adevar ca singura metoda cu adevarat eficienta e sa gasesti prin cunostinte/colegi, numai ca ocaziile sunt destul de rare (cate cunostinte si prieteni poti avea, pana la urma ?)

Lasă un răspuns

